>

Friday 28 February 2014

Woo Hoo! Cerai Susu


Assalamualaikum

Aku feeling2 nak cerai susu dengan Iman, tapi tak sampai hati la pulak.Tapi kena jugak sampai hati sebab dia dah 2 thn 3 bulan! Dia bukan kira semua tmp nak milk milk. 

"mom, nak milk milk mom" **aiyooooo pitammm!... sambil dia selak baju aku. Kalau kat rumah. Kot kat luar? Memang tebal la kannn selak sana sini

Skrg ni pon siang aku dah tak bagi susu badan, PAKSA dia minum susu botol walaupon dia sebenarnya TAK HINGIN pon nak minum. Asal aku baring mula lah dia pon sama baring sambil nyonyot. 

Tapi kalau dekat school, elok je dia minum susu botol tuh. Ni teacher dia yg ckp.  Dengan aku jangan harap! 

Nasib baik sekarang dia makan banyak, Doc kata ok je kalau tak berapa minum susu pon.

Dia kategori cepat  bercakap (banding ngan abam dia) 5 -6 patah boleh ckp dah. 

Kalau cakap mandi je, terus dia pegi toilet. Lepas berak pon terus pegi toilet. Now boleh dah ajar dia toilet training kan?

Pandai menyanyi2. Twinkle2, wheel on the bus, head & shoulder, row2 boat, baba black sheep...

Doa makan pandai baca juga. Zikir selepas solat kadang2 dia ikut baca. 

Sekian.

bersama rakan sebaya 



No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah