>

Wednesday 26 February 2014

Tak Tahan Asyik Kena Kutuk


Assalamualaikum

Pernah kena kutuk? Mesti tentions kan, lepas tu sebelum tidur mulalah teringat2 org yg kutuk kita tu sampai jadi insomia. Ok yg ni memang kritikal

Kadang2 aku Blog walking ada blogger citer pasal tentions kena kutuk, mulah lah luahan berjela-jela dalam blog. 

Of coz aku pernah kena kutuk. Dalam real life dan dalam maya. Dalam maya tu tak la makan dalam sanggat kan. Sebab ko tak kenal aku dan aku pon tak rasa nak kenal ko kot. Ni kena kutuk depan2 peehh nangesssss siot! Tapi jeng jeng jeng aku ada tips mcm mana kite nak lupakan org yg kutuk kita tu. Ni aku prektikkan kat diri sendiri tau.

Aku anggap kutukan org tu mcm lalat. Nak lagi best mcm langau la hahaha. Sebb bila dia masuk dlm pala otak ni jd berlegar2 tak nak keluar tau. Benda tu rosakkan mood aku, rosakkan motivasi diri, menghancurkan keyakinan diri dan merampas kehidupan ceria aku. cecece

So pakai imaginasi yg aku memang pakar (sebab kuat berangan kan kahkahkah) menghalau kutukan tu laju-laju. Bila dtg teringat cepat-cepat hapuskan. Tak nak fikir dan ingat langsung. Bila teringat muka si pengutuk cepat-cepat munculkan si muka remy Ishak (melting!) tak pon si Izzue Islam. (double melting!). Kite kena utamakan kecerian hidup dan kecantikan diri. Yer laaaa kang asyik fikir si pengutuk tu nanti cepat pulak kedut  muka aku ni. Lepas tu mula lah hati tak tenteram (sebab kedut kan). Bila tak tenteram nanti diri tua sebelum usia hahaha Nampak tak kaitan tu semua. Nampak? Betapa tidak penting nya pengutuk tu dalam hidup kita nih

Para pengutuk, aku mmg tak ambil endah apa korang ckp tu. Aku tak nak ada aura negatif dalam hidup aku. Paling penting hati aku sangat indah. hehe 

Itu jerr

Pss : Jangan biarkan org lain merosakkan hari-hari anda









1 comment:

mrspuex said...

buat bodo jek beb..

rasanya semua orang pene kene kutuk..

yang penting kite enjoy life kite..hikhikhik..

peace no war..

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah