>

Thursday 27 February 2014

Faham? Heh


Assalamualaikum

Pernah tak..
Kadang-kadang rasa malas nak bercakap. Lebih suka senyap melayan pikiran.  Tak kesahlah korang pikir pasal apa. Lost in your own thoughts gitu..

Dan very the very annoying la kalau orang asyek tanya itu ini, ajak bual-bual dalam keadaan ko taknak bercakap.  Tambah annoying lagi kalau apa yang dia tanya tu buat ko lagi jengkel atau nak bagi pelempang pun ada.
Lagilah annoying kalau dia berdiri tercegat sebelah ko perhati je apa ko buat. 

Contohnya kan, contoh..jerr

"Tu  pekat sangat tu.  Taruk air sikit"
Ni air aku ke air ko?
Perlu tak aku jawab. Tak perlu kan. Aku cuma mmmm.. aje lah.

Contoh lagi kan, contoh...boleh kan?

"Taknak beli handbeg abc? . Design tu cantik  tu.."
Suka hati akulah nak beli brand mana. Aku suka brand xyz.  Bukannya abc.
Perlu tak aku jawab.  Tak perlu kan.

H'a.. itu lah contoh daripada contoh-contoh. Panjang lebar pulak kang kalo aku sebut semua.

Petang semalam di off aku berdiri tepi sinki basuh cawan yang aku pakai.
Masuk masuk saja dalam dapur dia terus tanya, "buat apa tu"
Eeeee nak je aku jawab aku tengah potong rambut 

Begitulah.

Kalau aku tengah rasa malas nak bercakap, ko kena faham signal aku.
Kalau aku senyap tu maknanya aku malas nak bercakap.
Bukannya marah ke ape ke. Bad mood pon takkk
Jadi, ko buatlah kerja kp.
Aku buat kerja aku.

Tapi aku tak la selalu nak orang tak kacau aku.
Tengok time lah. Kena masa masanya meja aku riuh rendah dengan gurau senda.


 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah