>

Friday 21 February 2014

Update Yang Senonoh


Assalamualaikum

I used to love Sophie Kinsella. Masa diploma dan degree kot. Banyak juga buku dia yang aku baca.  Terkial-kial bukak kamus sebab masa tu tak la pandai English sangat. As you can see, I love chick lit genre on that time. Pelik juga sebab aku tak la kelakar orangnya :p


Lepas dah habis belajar, dah mula suka author lain pulak. Paling suka Dorothy Koomson la kot. Jalan cerita dia lebih thriller tapi ending dia mcm waaahh best giler kot. Hahaha. Aku tak suka love story terlebih romantik sampai rasa nak muntah hijau kuning semua.

Masa orang dok cakap pasal Sophie Kinsella kan. Dari shopaholic series ke  Madeleine Wickham (is nama sebenar beliau) memang aku baca. Ada pinjam, ada beli sendiri. Baca juga buku-buku dia yang lain mcm remember me? Can you keep the secret, twenties girl. She's funny. Cara penulisannya memang boleh buat aku release tension. Undomestic Goddess was the first buku yg aku baca. My cousin fiza yg introduce. Paling best amongs Sophie Kinseela's book. Tak tau kenapa. 



A year ago, aku mula baca buku Jane Green. Buku-buku dia lebih menyentuh kepada isu kewanitaan. Real life dan banyak menggunakan wisdom words. Sayangnya susah juga nak cari buku dia kat sini. Maybe sebab dia tak berapa famous kot.

Recently, aku mula jatuh cinta dengan buku fixie. Well, buku dia semuanya "Wow!" kot. Buku dia yang sebelum ni I read a few dan setakat ni aku rasa sumbat yang agak kucar kacir. Jalan cerita dah best dah, tapi ntah agak memeningkan kepala. Bisik dan kelabu sangat best. 

Koyak dan Ajaib <---------------- This is my next target!


No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah