>

Thursday 20 February 2014

Hari-Hari Telan Pil HyperTentions


Assalamualaikum

Korang tau tak salah satu sebab aku tak boleh jadi cikgu kan nanti hari2 aku kena telan pill hypestress. Serius pill tu khas dijual utk cikgu2 zaman ni. 

Korang tahu sebab apa? Budak sekarang terlebih manja. Cikgu jentik mengadu kat parents. Yang parents kemain hover serang cikgu apa semua. Denda Ketuk ketampi pergi report polis. WTH sangat. Mengada giler. 
Eh dah semua tak boleh denda ape kejadahnya. Dekat sekolah la cikgu monitor anak. Cara macam mana nak bg anak ko jadi baik, dengar ckp, disiplin dan rajin buat kerja sekolah? Tak kan cikgu senyum bergembira tepuk2 bahu? 

Denda ketok ketampi, berdiri dalam luar kelas, rotan tangan, tarik telinga, jungjung buku teks, berjalan itik aku dah rasa. Ada aku ngadu kat mak ayahh aku? tak de derr.. berani la mengadu memang aku kena libas ngan ayah aku. Dah nakal dan tak siap kerja sekolah memang tu lah hukuman dia. Denda utk pengajaran yg kau tak kan ulangi kesalahan yg sama. 

Masa aku form 4 kena berdiri atas kerusi dalam kelas. Aku sensorang je tau sebab kantoi cikgu mengajar depan aku tgh siapkan kerja sekolah subjek lain  hahaha gile kental kan. paling takleh blah  ada pulak crush kau lalu nak pergi toilet ke apa. eeeee malu iolls tau!

Kena sebat kat tgn guna pembaris kuning tu pun pernah. Sebab aku aku keluar sekolah cara haram pastu kantoi ada budak lain nampak pi mengadu kat cikgu disiplin. hoii pendengki sungguh ko kan. Tak leh lupa

Jalan itik pun pernah kena dan paling epic sekali. Yang ni satu kelas. kena jalan lalu kelas-kelas lain. Seksa giler nak habiskan. Malu tu tak la sangat sebab ramai-ramai kan. seksanya sebab beberapa hari mengengkang aku berjalan. Lenguh siut. 

Cikgu-cikgu sekolah aku mostly garang. Takut wehh. Aku ingat cikgu Vasantha ajar english. Stock ko tak jawab soalan dia dia lempar ape yg ada atas meja ko. Suara jgn ckp la asyik petir memanjang. 

Cikgu Zurina mengajar subjek ekonomi pun garang. Dia tak menggunakan denda fizikal. Tapi kata-kata dia tu perghh makan dalam tau dak. 

Cikgu Param (lelaki) mengajar perdagangan. Tak garang sangat tapi suka perli. Haissshh tak suka dengar. 

Korang yg membesar zaman-zaman aku 90-an mesti dah rasa denda2 mcm tu kan? Tak la selalu kena sebab aku rasa tak de la time tu banyak sangat bongoknya. Banyak main dalam kelas je hehe


sekadar gambar hiasan. Ini semua biasa.



1 comment:

Izwa Kamaruddin said...

hahaha...tang lempor tu kalo ko pegi ngadu kat abah mmg kene lempor balik arrr :D

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah