>

Monday 30 September 2013

Bila Suami Curang.....


Assalamualaikum

Gitewwwww... Gerun tak denggar?  

Bila share-share cerita dengan member-member kan pasal kes curang kan macam-macam cerita keluar. Lelaki pandang screen hp tersengih sambil sms tu tanda tengah aungau lah tu. Ada yg kata lelaki ni akan melekat kat hp sampai bawak ke jamban. Eh mengata aku ni. tapi aku main candy crush lar heheheheheh 

Pastu ada yg guna 2 hp as 2 nombor, satu utk di rumah, satu letak kat office. Perempuan ni instinct dia hebat okeh. Kelebihan naluri ibu dan isteri. ko buat sorok la macam mana pun tetap kantoi juga. Perempuan ni power tau dak! 

Aku nak share cerita kisah benar terjadi pada member aku.  Dia syak aben dia flirt belakang dia. Dia cuma syak tapi tak kantoi lagi. Ciri-ciri lelaki ngah angau ada la sikit-sikit contoh every tgh hari since kawen tau mesti asben dia balik rumah makan sebab member aku ni cikgu so separuh hari dan diaorang lunch together di rumah.  But sekarang ni dah tak balik mkn. Bila tanya dia ckp makan kat office. 

Ok fine.

Sebelum ni asben dia ada je waktu malam memang tak keluar rumah, lepak ngan famili je. Sekarang ni keluar malam seminggu 2 kali. So member aku akan catit hari apa asben dia keluar tu. Bila tanya asben dia jawab jumpa kawan-kawan.

Come on la. jumpa kawan-kawan seminggu 2 kali punya tak logik. Kawan-kawan pun dah kawen. Tak kan lah bini diaorang tak bising asyik melepak malam. Huh

Ok fine lagi

Member aku pergi tanya kawan sekerja asben dia. Kawan asben tu kata asben dia every tgh hari keluar balik makan di rumah. Padahal dah tak balik makan di rumah. See see something fishy di situ. 

Member aku siasat lagi. Dia ambil cuti. Member aku pinjam kereta aku sebab nak menyamar. Aku tak follow pun. Isma tak bagi masuk campur. Tgh hari member aku tunggu depan office asben dia. Lepas tu nampak kereta asben keluar dari gate office. Dia follow sampai asben dia berhenti satu rumah. Member dah berdebar ni sebab dia cam sgt rumah tu. Asben dia masuk rumah ada perempuan kat pintu. Demn! perempuan tu bini orang. Dan dia kenal sgt perempuan tu!

Apa lagi tanda-tanda curang eh? 

Kalau dalam drama bila basuh baju tinggalkan bukti dalam poket. Tak pon  tinggalkan kesan gincu kat kolar, elok pulak tu bentuk bibir tu. Gila drama melayu betol. ko tinggal la kat lengan ke, kat belakang baju ke. Ko saje je nak kasi orang tu kantoi dengan bini dia kan. Perempuan devil! 

Perempuan ni cepat risau dan jeles terlebih. Respect kat privasi asben kena ada jugak. Tak kan lah tiap kali asben balik "bak sini hp.." chek laju laju sms call ape semua" Lelaki ni panjang akal. Ko hingat dia bodoh. Macam la dia tak boleh delete segala bukti dlm hp tu. Tak pon dia tukor nama GF dia jadi nama jantan. Salmiah jadi Salleh. Syahirah jadi Syahir. 

Orang perempuan ni tak jeles langsung dan tak ambil kisah susah jugak. Kang ckp tak sayang la ta ambil berat la kat laki. Tapi asben jangan lah ambil kesempatan. Nampak isteri sporting hammmbooii ko jadi puaka pulak. 

No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah