>

Monday 2 September 2013

Anak mahu panggil kita dengan panggilan apa


Assalamualaikum

Lepas dah merepek dlm wassup grup kezzen meletop, sebab cerita nya salah seorang kezzen bgtau wife nya dah admitted hospital Bainun, Ipoh. So kami kepoh la nanti baby nak panggil dia dan isteri apa. So mcm mcm la idea bernas drp kami kezzen perempuan yg kepochi tahap didie alias. 

Ada yg suggest bapak (classic!), abah, bapa (gila skema), abi, walid, ayahda (mcm bunyik genster paradise je)  ummi, ibu, mammi, bonda, ma, ammi, amma 

Aku suggest babah dan mamah (make sure ada 's' okeh). Bior lain dari yg lain hehehe

my kiddos panggil aku mom dan isma papa. Easy penzy! Then at first aku terfikir nak amek panggilan mummy-daddy since bunyi ala ala manja.wah kelas ko jah! *tetiba* boleh pulak fikir camtu. then when i think my kids will call Isma daddy. aku jadi risau. sebab nye? sebab daddy macam untuk panggilan orang kaya2? hahaha. *imagine my kids will call Isma, "daddy, nk iphone! nk ipad! nak PS"* pitammm!! so cancel. haha. mmg sebab aku fikir panggilan daddy ni orang kaya2. lol. kami ni mane lah kaya pong. bersederhana je. 

Zaman sekarang tak mcm orang dolu-dolu kebanyakkan panggil mak dan abah atau mak dan ayah atau mak dan bapak. Almost my kezzen anak anak diaorang panggil ibu dan ayah. Nice.

2 comments:

9w2ayn said...

aku memula dulu nak anak2 panggil mommy.. gedik sungguh.. ahahaha.. last2 panggil ummi.. ahahaha.. itu pun atas suggestion mak aku..

Unknown said...

Ummi sedap... Asben ko panggil walid ye

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah