>

Wednesday 4 September 2013

Balasan Durhaka


Assalamualaikum

Kannnn Tajukk??

Citernya uollss, Isma ajak makan KFC. Paksa nih. Muka aku ketat jer. Aku malas nak keluar sebab apa tau??? Dah kul 11.00 malam kot ko ajak aku makan. Sebelum tu, dah makan  daging salai lemak cili padi, sambal belacan macang dan kailan ikan masing *lorat Ganu* Aku masak laaaaa....kebulur ke apa ntah dia ni. 

So Isma  plan nak gi KFC 24 hours bawah rumah tu la.


Nak tak nak aku order beger zinger cheese dua lapis mcm tambah lemak tepu *gemok pun tak pa*ini semua tipoooo*bila gemok bising!*

Order beger, borak borak dengan budak kaunter tu **matila regular customer.

Habis mkn Isma ajak gi jumpa member dia di mamak melawati hal kerje katanyaaa tapi aku dan kiddos duduk dalam kereta, boleh mcm tu? 

Masa tu dah jam 1 lebih pagi aku terjelepuk dalam kereta. Irish dan Iman main honk honk guna bontot. Omak ko ni mata dah kena gam korang boleh segar bugar main segala benda dalam kereta. 

Pastu balik rumah dah tak perasan kul brp terus boom atas katil aku tengok Isma tak tido lagi. 

sempat Isma pesan " Bie, jgn tido. Buat 'OT' dulu"


Hek? 

Apa OT OT. Dah la ajak aku teman sampai kena kurung dlm kereta. Tak ade de OT OT. Besok la jawabnya hahahahahah Aku memang gitu, kalau mengantuk terus tak boleh bangun. 

Haa tu dia pengajaran.


Alang alang dah hapdet ni meh aku sumbat semua cerita. 

Minyak naik? Rilek laa.. lets syair along together. TQ soooooo much tau Abe Najib *kalau tak haram dah lama I peluk U! Mata kelip kelip*


Dari 20 sen itu

Ada yang mengambil kesempatan
Ada yang tinggal kesempitan
Ada yang ucap kesyukuran
Tapi...
Kita bising sebab janji tak serupa bikin.
Kita bising sebab kesiankan rakyat marhaen


Menarik
Akibat 20 sen itu
harga Barangan akan melambung
Para pembeli bagai berkabung
Para peniaga jenuh menghitung
tapi gaji statik tidak bergerak
sememangnya belanja sangat berhemah

Minyak naik memang membebankan semua
Tak ada apa yg boleh rakyat buat
Berdoa agar lepas dari kesempitan
Amaran buat pemimpin yg menipu rakyat
Allah itu Maha Adil dan Saksama





No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah