>

Monday 27 January 2014

Entry Emotional


Assalamualaikum


Hari tu keluar lunch sorang2 masuk kedai makan pucuk dicita tu. Meja sebelah tu group 'bebudak' jantan dlm 4 org. Telinga aku ada dgr kat diorg mengata pasal wanita zaman sekarang pemalas & kurang produktif! Panasssss je telinga mak ni kan nyahhhh. Pasal aku sorang, kalau ada geng kena lengsing depa tu! 

Tapi Meh! sini aku cili2 kan mulut korang jugak....lepas tu aku cubit kecil kat sekeliling mulut bagi bengkak sikit. Sedap mulut ko jer nak mengata perempuan (aku sangat lah emo kalau isu wanita diperkatakan)....harapan sesiapa yang membaca ni akan calonkan nama aku kat Dato Shahrizat Jalil utk masuk bertanding lagi 5 tahun....muahahaha. Fuh! kalau aku dicalonkan dalam parlimen mmg dah lama aku naik atas kerusi demi pertahanan kan isu wanita. *Ok ni memang poyo giler, kau dah kenapa involved politik pulak*

Spesis yang mengata tu.....meh! kita test power sikit....agak2 mampu tak korang (spesis yg balik kerja terus melepak depan tivi, baca paper dan tidur) jadi wanita berkerjaya, ada anak dan TIADA MAID. 

Bersiap sedia semua! 


1. Bangun pagi pukul 6...sediakan sarapan....kejut anak & suami...siapkan anak...dah keluar semua....kemas rumah sikit2...zasssss pergi kerja

2. Kerja 9 - 5

3. Sampai rumah....tukar baju...menyapu.......settled

4. Start basuh sayur....siang ikan....masak nasik....prepare brg2 nak masak...kupas bawang itu ini

5. Masak

6. Solat. Of cozz time solat ni laaaaaaa anak2 panjat belakang, main petik2 suis elektrik.

6. Hidang bagi anak dan suami makan

8. Kemas dapur...basuh pinggan & kuali

9. Lap lantai berminyak2 tadi dan lap sekali lantai meja mkn sebab sisa2 makanan jatuh ke bawah kan. Remember ada anak kecil kan

10. Baru boleh mandi

11. Anak2 suruh tgk sekali apa dia warna, tulis, eja.....ajar itu ini.....masuk kan baju anak-anak dlm beg masing2

12. BARU BOLEH tgk tivi sambil berbaring. Tu pun ADA SELINGAN kena bancuh milk milk anak

13. Aktiviti malam....melayan suami (kalau nak hari2...lagi mati...hahahahah)

Tulis pun dah letih....korang mampu jadi wanita! sila jawab........gamaknya kalau korang la  terus ambil MC utk esok. hahahahahaaa

Kalau anak sorang ok lagi cuba korang bayangkan yang ada anak 4 - 5 orang. Aku anak 2 ni pon gagah lagi la sebab maid tak ada. Nak pulak yang tengah peknen tu. Memang boleh nanges sebab penat sangattttttttt *You Go Girl Power!!!

Sebelum bangkitkan isu2 macam ni....pikir dulu...Jgn ikut sedap rasa je ckp. Kan aku dah emo. Tu pun aku tak payah basuh baju, sidai, angkat semua tu la sebab dah menjadi tugasan Isma. hohohohohoho.. ambooii tak kan dia sila panggung goyang bontot tak buat apa kat rumah kan. Kite sama-sama berkerja. Kalau tak nak membantu isteri sila sediakan maid ye! hahahaaaa


2 comments:

Izwa Kamaruddin said...

tu belum kire kene jalan kaki ke taska utk menyusu T_____T berpanas jalan kaki lagi..adeh laa..cube la org lelaki..

mrspuex said...

eyhh..aku pon ter emo skali ni tau..
keji sungguh lelaki yg mengumpat pompuan tuh..soh dorang buat sehari tgk esok kompom melutut kt pompuan blik kot..

huhuhu..

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah