>

Tuesday 21 January 2014

Gigih Lah 'Masak' Home Made Playdough


Assalamualaikum

Hari ni tak ada gambar sendiri nak dijajakan utk korang. Ada sebenarnya tapi malas nak upload. Aku sendiri pun menyampah nak tepek muka sendiri. Dah blog aku takan nak tepek muka orang lain pulak. Harus tuan belog mendahului carta...hahahaha. Bagus sendiri komplain sendiri pertahankan diri. Kau mampu!!! 

Jadi marilah kita nengok gambor anak-anak bermain playdough. Home made laaaaaa buat sendiri. Aku menggentel tepung taruh pewarna, dah SIAP. Lepas tu send gambor dekat group wassup. Rasa macam poyolah pulak. kahahkah. Agak2 korang rasa aku merepek mcm perempuan giler korang tutup jer lah ya!

Irish tu asyik tengok gambar dalam hp aku sepupu-sepupu dia main playdough. Asyik-asyik cakap nak playdough. Permintaan anak aku gigih lah buat kesian pulak dia mengharap jer nak main playdough. So uli  simple jer hari tu. Uli dalam periuk atas api. Hangat-hangat tu taruh pewarna baru lah power....hahaha. Sendiri buat sendiri cakap power nak harap korang puji nando kan!!!





 Sambung main di rumah sendiri pulak







Isma : Apesal kelabu asap je? Letak la kaler terang sikit

Bang ooiiiii....Ni je pewarna yg ada kat rumah. Pink dan hijo lumut


Marilah kita sama2 menerokai resepi nya di dapur.

Bahan - Bahan 

2 cawan tepung gandum
1/2 cawan garam
1 sudu makan minyak masak
1 cawan air
Sedikit soda bikarbonat atau serbuk cream tartar 
Pewarna makanan ikut suka korang letak kaler apa

Ok lah itu jer nak tunjuk!! Korang yg pernah buat siap ada kaler terang warna warni ....jangan nak ngada2 riak kat aku. I tak boleh terima ok!! hahahaha



No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah