>

Thursday 9 January 2014

Abaikan Sajalah Apa Dia Cakap Tu...


Assalamualaikum

Tengok orang menabung rasa nak berjimat cermat jugak.
Orang duk bilang harta bertimbun, kita ni kadang kala hujung bulan poket kering.

Tengok orang jaga makan, rasa nak berdiet jugak.
Orang tak sakit tumit dan pakai apa pun lawa, 
Pakai kebaya cantik,
kita dah la guni beras, pickup pun kurang... ;(

Tengok orang aktif berpersatuan, join macam2 kelab dan sukarelawan
Kita ada kala rasa nak lebih out going jugak.

Orang nampak yakin jer bila in limelight, kita asyik duk nyorok belakang tabir.
Tengok orang jadi popular,selebriti, rasa nak juga jadi heroin filem.

Tengok orang bertuah, di payungi kasih sayang yang berlebihan,
Kita pun nak juga macam tu..Nak juga ada yang rindu.

Aku suka tengok gelagat orang tapi kalau di beri peluang,
tak nak lah aku jadi orang lain.

Untung nasib aku walau tak sekencang orang lain,

Kadang2 terasa amat mudah pula
Berelang seli suka duka
Tahu erti syukur?
YA
Aku redha dan syukur.
Alhamdullilah aku bahagia begini.
 

Mujur jadi manusia.

Kalau jadi monyet?
Tak ke penat bergayut jer kerja nya
dan makan pisang

Eh pisang aku suka! 
Bukan buahnya la tapi mihmihmih

# Hati tua cepat terasa. Tak mengapa.. Allah ada. Kita ingat Dia, Dia ingat kita balik. Senyum!


No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah