>

Thursday 23 January 2014

Kepada Syaitan, Harap Kau Main Jauh-Jauh


Assalamualaikum

Celik mata perut berirama dangdut.
Selera adalah anugerah, syukur Ya Rabbi.
Kalau makanan bertimbun tapi selera tak ada seksa jugak tau.

Ada juga yg selera ada tapi keuzuran membataskan selera.
Conclusion nya, selagi boleh bedal, bedal!
Ini kata2 yg aku 'petik' dari seorang yg ada 12 jenis penyakit.....

"Kalau rasa nak makan tu makan aje lah, dah hinggap penyakit itu ini baru kita berpantang."

Hmmm.....itu kata kau.....Logik jugak lah.

"Habis tu asal kau tak pantang sedangkan kau ada 12 jenis penyakit kronik?" Nampak tak? Nampak? Pembidasan sedang berlaku. Aku cuba skill 'lawyer' yg sememang nya aku ada. Puiiii

"Weiii laaa....Buat apa aku pantang, aku kan dah ada back up ubat-ubatan bercupak ni..Makan jerlah, apa saja, lepas tu telan ubat, settle problem..Tengok kau tu, diet bagai, tapi tak kurus2 jugak, Rugikan nafsu makan kau jer.."

Ceeittt! Rupanya aku hanya lawyer, dia tok hakim, hukuman dah di jatuhkan. 

Yer tau, aku gemuk! (Sentap!) tapi itu dah keluar tajuk keyyy.
Ni tak pasal-pasal ada periuk kuali yg melayang nih.
Urut dada, ok ok, bawak bertenang.
Korang rasa dia betul ke?
Ajaran sesat dari mana lah yg dia dapat nih?!

Atau paling menjengkelkan ialah bila diaorang memilih untuk berselindung di balik kebenaran.

Begitulah hidup ini.
Manusia yang di beri akal fikiran.
Terpulanglah nak guna cara mana.
Tepuk dada tanya selera.

Tepuk perut, perut aku kata, sekarang waktu breakfast.
Aku kena makan kalau tak gastrik..Good excuse!


Semua makanan apa-apa pun sedap tapi yg paling sedap di atas muka bumi ni ialah,























MAKAN FREE!


Diet?

My diet starts tomorrow...lepas esuk, esuk....esuk


5 comments:

Izwa Kamaruddin said...

diet utk sihat :)

mimi aida said...

Hobby awak makan...mcm ne nak kurus hahah

mimi aida said...

Jogging

Unknown said...

Kak mi... tu hobi angahhh tu.... nasi lomak 3 pinggan

mimi aida said...

Hahaha....tue semestinya

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah