>

Sunday 1 December 2013

Jadilah Ayam Mimpi Indah Dalam Juadah Ku


Assalamualaikum

Isma kerja balik tgh malam jumaat hari tu dan aku sebagai isteri yg 'rajin masak' telah membuat chicken roasted (padahal bahsa melayu ayam bakor je jemah!) only. Only! No juadah lain..rajin sgt kan. Chicken tu lumor dgn bhn2 Marinated haaaaa kau duduklah kau dediam dlm periuk ajaib tu.

Wajah selepas dikumurkan. Bahan marinated apa? Ni aku agak2 resepi isma sebab selama ni asal dia buat ayam atau ikan bakor aku tak ambil port. Sekarang bila nak buat baru terhengeh2 kan. Bila aku msg call isma dia tak jawab pulak. It's OK. So resepinya aku tibai sendiri : bawang seketol, bawang outih 3 ulas, halia seinci, serai sebatang, daun limau purut daun tu ambil setgh sahaja. Gula sikit, garam dan sos tiram. Kau campak je dlm belender. Mudah kan kerja aku?

Taraaaaaa.. Tapi apesal nampak tak menyelerakan hahahaha.... tu kailan tu aku masuk sekali bagi teman si ayam dalam tu. Result dia terus jadi layu sekumtum mawar merah


Periuk ajaib ni memang memudahkan kerja aku heh


Habis sudah citer pasal ayam. Setakat masak separuh ketol ayam tak yah berangan citer panjang2.

Hari ni (sabtu) aku ke seremban tidur semalam rumah abang ipar sebab isterinya (biras aku) kak mimi adiknya mimi juga namanya bertunang. ayat berbelit sungguh. Tak kisah la janji ada majlis bertunang hahaha...

Masalahnya majlis bertunang ada pelamin shantek tapi haram aku tak tangkap gambor pun. Yang ada cuma gambor ni je lah. Tupun ehsan tangkapan drp orang lain. 

Hai orang sebelah! senyum lebeh nampak?
Aku suka giler bergambar sebelah abg kawasan baju pepel ni sebab aku nampak kurus mihmihmih. Nampak tak  perbezaan saiz di situ. Lega sikit hati ingtkan aku sorang je giant kahkahkah. Ok tak kelakar.



1 comment:

faraherda.razalan said...

Hamboih! Sedap ayam tu. Bt sy teringin nak membako ayam ni. Heheheh~

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah