>

Thursday 5 December 2013

Tajuk Kek ini Kek Oren Kas Kas


Assalamualaikum

Minat aku memang kearah kek dan cookies.. suka timbang timbang...kacau kacau gula...pecahkan telur tolaknya aku malas sikit nak mula. Oven kat rumah ada je tersimpan hadiah masa aku kawin. Just imagine dah 5 thn oven tu berhabuk dalan stor  tak bukak-bukak kahkahkah...memang dasar kan. 

Iman suka makan kek. Dia tak makan nasi melantak kek pun jadi... sebab anak suka makan berkobar-kobar aku gugel resepi kek. Alih alih jumpa resepi kek oren sukatan pakai cawan. Besok  mom dah tua mintak ko buatkan cheese kek jangan ko hampakan pulak harapan mom ko ni. Ingat! 


Maka aduan dibuat petang balik dari office.  





Hoooihh kemain lagi bertangkap tangkap gambor. Teror bebenor lah ni

Resepi tu kata taruh poppy seed. Dia mcm ngam la lawan dengan perasa oren tu. Aku cari kat cold storage tak ada pulak mendalah tu. Aku gugel tajuk dia kata kas kas sama dengan poppy seed. Boleh taruh dalam masakan briyani juga. So aku zasaas ke kedai mamak bawah rumah tu. Bila aku bgtau nak poppy seed dia mcm-mcm bengong haha so aku sebut kas kas baru dia paham.




Ni la benda nya. Tgk pic gugel kaler hitam lenggam. Ni apasal kaler perang pulak peginya? Aku tanya banyak kali balik dengan mamak tu dia kata konfirm ini kas kas. Aku memula macam kau jangan membongak aku boleh tak? Hahaha tp dalam hati je la. 

Aku tertewas dengan kekonfidentan mamak tersebut beli juga walau dlm hati hisshhh betul ke ni betul ke ni macam tertipu jer. 

So aku tawakkal masukkan sekali dalam mixer. 



MENJADI laaaa... Especially for u iman! Aku post dlm fb caption ala-ala lawak "Omg...haidar ke buat tu? Hahahahaa.. ini kek oren I campur kas kas. Kasi ketagih makan" 

hammboooooi suka korang ye komen Weng la, gempak la, membuta lepas makan la, taruh minyak diesel la hahaha, ckp aku senget pun ada juga, senget tak senget la isma dan iman suka je makan. Dia releks je tak ada stim hayal pon kahkahkah sebab kas kas ni boleh menghayalkan. Adik beradik dadah katanya. betul ke? Ni gugel la kata 



2 comments:

faraherda.razalan said...

Hepp! mcm tau2 je fav sy! Kas-kas tu poppy seed kan? Sy suka sgt kek orange poppy seed tu. Lemak je...yummeh!

ceriterahamba said...

jangan amal selalu kaskas...

kaskas biji buah popi... dadah heroin & morfin dibuah drp getah bunga popi...

kalau amalkan selalu.. kemungkinan akan positive dadah dalam air kencing

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah