>

Monday 23 December 2013

Kambing Golek Bakar Memang Meletop


Assalamualaikum

Macam aku sorang jer dalam dunia ni busy kan. Busy sampai tahap bercakap pun tak ada masa. Nasib baik lah aku bukan Perdana Menteri...kalau aku jadi Perdana Menteri tiba2 sedang bekerja aku meroyan sampai mulut berbuih2 sebab stress kerja.

Kan?

Bedah busy nak kemas-kemas barang balik Perak sampai hari natal ni uolls!  Poyo je kan. Sambil-sambil tu aku nak share ngan korang semua pasal business kambing bakar golek. Selalunya orang buat daging golek time hari raya, open house, party-party, panggil kawan2 sedara mara dtg ke rumah makan-makan, bila ada majlis aqeqah kan kan kan. Yg mana penggemar kambing tu kerat jari lah kalau korang tak sepinggan ulang alik ambil kambing. 

Laki den sebenornya membuat business kambing golek ni. Dia start buat masa bulan puasa itu hari. Ada orang order atau tempah dia akan buat. Business sampingan katanya. 

Pic di bawah ni masa dia buat kambing golek majlis qeqah sabtu baru2 ni. Sebelum ni banyak kali aku suruh dia snap pic tapi dia buat derk je. Bila tang pic aku, habis gambar aku tidur, gambar aku makan dia tangkap....eh! kau jangan bang.  Sampai aku ckp nanti nak masuk dlm blog laaaa boleh promote. Dengar promote kemain laju pulak......





Waktu aku tengok gambar ni bergelen2 air liur aku telan



Isma tak snap pic kambing atas penggolek. Kambing tu tergantung atas penggolek dulu baru transfer ke atas kuali ni




Ok. Aku dah lapar balik ni!!! Cam maner tu.....


Sedap giler ok! ala mentang-mentang laki sendiri punya bizz kehkehkeh tapi serius memang sedap. Terasa juicy bahan marinate dia. Aku tak tipu. Tipu-tipu nanti tak berkat hidup oiii. Tak cuba mana nak tahu kan? Sampai sekarang aku teringat2 kesedapan kambing ni.... dicampur dengan mushroom brown sauce dan ada tambahan mayo...yummy!

Dia bagi korang gravy black papper, mint sauce, dan mushroom sauce. Cili sos, mustard sos dan mayonis pun ada. 
Side dishes ada salad, onion bread dan mash potato ( ini ikut permintaan korang dan harga )


Kambing memang feveret no 1 aku. Pasal makanan aku mmg banyak penipuan sikit cakap jer diet padahal belakang korang aku belasah makan berpinggan-pinggan haha


Aku gerenti korang mesti puas hati....nanti boleh gosok perut dan tidur dalam 
senyuman ;)

Kepada sesiapa nak order dan bertanyakan harga kambing golek, Kambing Qeqah, upah memasak kambing golek cepat-cepat CALL/SMS/Whatsup -


Isma - 013 6282282

Apa tunggu lagi!!!! ;)



2 comments:

mrspuex said...

hohoii..

mmg terliur tgk kambeng bergolek golek ni weii..

bile nak up entry apple crumble ngkoo??

tak sabar nak menerai ia..:D

faraherda.razalan said...

Humang aih! Kambing golek ko! Sodap ni. Yummeh!

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah