>

Monday 9 December 2013

Ngada Dessert Bagai! Kelass Sgt Kau Kan!


Assalamualaikum

Aku ni bukanlah tak tahu memasak langsung tapi boleh lah dikatakan setanding dgn isma! (Dia pun ala ala main taram masak apa asal boleh kahkah). Setakat masak simple2 ikut resepi internet aku boleh follow. Semua org boleh kot haha asalkan resepi tu tak tipu konfirm menjadi.

Jumaat hari tu cuti. Plan asal nak ke big bad wolf awwwwuuuu... tapi isma pula kena kerja. Cancell terus plan. Dia suruh aku naik ktm. Huh tak de derr muka ni naik public transport. Aku malas kena bertukar2 train. I kan anjer2 lebih. Nak naik teksi mahal pulak. Save di situ! 

Aku teruskan je lah cuti tu dengan berkobar-kobar membuat puding roti. Resepi kawan yg bagi. Punyalah lama resepi tu aku simpan dah boleh jadi buku sejarah dah!
Memula mood masak tu memang malas. Otak aku terbayang-bayang shooping complex. Sekali kena sound dgn isma 

Isma : shooping complex? ...nak beli ape?

Aku yg bajet suara paling lembut : ala...(sambil gosok2 sikit peha dia haha ok ini tipu)  tak ada beli apa. Saje jejalan 

Isma : duduk je lah rumah. Kata nak buat dessert mcm chef zubir. 

Ambooooi bie... melampau sangat ni! 

Yer la... yer la... *hentak hentak kaki sambil hempas pintu * haha ini pun tipu jugak. Kau gila buat mcm tu tak masuk syurga kang 

Gila kentang mudah je membuatnya. Aku tahu dari dulu buat dah. Aku pakai roti gardenia 10 keping. Susu dutch lady full cream kaler biru 800ml, Margerin (brand mother choice) 5 sudu, gula satu cawan penuh. telo sebijik dan vanilla sedikit. 

Gaul dalam satu bekas bahan2 kat atas ni pehtu kau campak je dalam loyang. Terus bakor. Suhu avon 180 calcius = 40 minit. 



Iklan kejab. Amboooi kamu iman. senang lenang nampak ye



Ahaaaaa... masa ni aku terloncat2 tgk dia naik gebu 

Tu lah Bie... cakap desert saya setanding Chef Zubir. Tak main la Chef Zubir. Saya taraf international Anna Olson wakakaakaaa.. (sila lempang diri sendiri baca kenyataan berani ini) Menangis dia tgk aku masak. So Bie kena belikan handbeg baru lah mcm tu hahaha tak de kena mengena masak dengan beli handbeg. OK Finally.............
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



Malunya nak tunjuk! *Pang sedass



Demm la. Sendiri upload pic sendiri terlior



Benda-benda hitam berterabur itu adalah kurma. Patut taruh kismis atau coklat chip. Aku letak apa je yg ada kat rumah aku



kuah kastard. Tak nak buat pun tak apa. Tapi aku buat sebab bendanya ada. Aku pakai susu cair 1 tin dan tepung kastard 2 sudu besar. Kaco-kaco atas api sampai dia melekit baru tutup api. Letak dlm peti sejuk. Seju-sejuk baru best makan 
Yg aku punya terhover keras sikit sebab sambil kaco sambil bergossip dalam phone. Tak perasan dia dah keras.


ala keras-keras pun laku juga.  Kalau dah bangsa pelahap kan kahkahkah







No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah