>

Friday 11 October 2013

Movie Yg Menggila Best


Assalamualaikum

Pada suatu hari pada hari ini aku tergedix nak bgtahu movie apa yang aku dah tgk dan rasa best sgt tahap menggila sanggup berulang-ulang kali tgk walau di astro 18 balas juta kali tanyang. 

Apa yang best? 




NO 1


hewhewhew. kita mulakan dengan romantik komedi. Sambil tgk sambil berangan. Lepas tu kena Hoi! oleh Isma. Potong betol lah dia tu. 

Reese Witherpoon yg koma tapi rohnya kembali ke rumah dan tgk-tgk rumah dia dah ada penyewa yaitu Mark Ruffolo. Mcm mcm benda la si Reese ni buat kasi Mark blah dari rumah dia. Bila Mark dah tahu si reese ni hantu/roh, dia tolong reese utk ingatkan balik apa yg menyebabkan dia jadi hantu/roh. Thumb up sebab tak bosan langsung dan reese yg comel genit rasa nak lempang dan Mark yg sweet cool macam agar-agar stoberri. Suka! suka! suka!


No 2


Ok. Movie ni wajib ada dalam movie menggila best korang. dan aku rasa semua sependapat ngan aku? betullllllllllllll takkkkkkkkkkkkk? Aaahhhhhhhh kalau tak setuju korang memang tak ada perasaan. hahahahhaa

Kesian sgt Jammie Sulvian (Mandy Moore) sebab dia ada penyakit dan muka dia memang pucat.  Tapi orang lain semua tak tahu kecuali ayah dia. Dia tak hot, tak sexy nampak nerd je.. Selalu kena kacau dengan geng geng Landon Carter (Shane West) yg popular dan nakal. Perasan tak movie diaorang mesti muka kacak jambu jadi nakal, popular dah tentu pasti. Kapel ngan awek paling hot konferm yg jadi ketua cheerleader kat sekolah. Sangat klishe! Buat lah muka kacak tapi hati baik, kapel ngan awek paling comot kat sekaolah. kan kan Ok sambung balik. 

Ape benda Shane West ni buat kerja nakal kat seolah so dia kena denda. Denda dia kena berlakon school theater bersama Mandy Moore. Dari situ dia berubah jadi baik dan dia fall in love dengan Mandy Moore. Masalahnya Mandy moore akan mati. Sgt sedih kan? *taip sambil lap air mata*

NO 3


Ko tgk taglines dia "Looks can Kill".  Ngeri ker? tak la ngeri sgt. Seingat aku masuk cinema tgk crita ni aku form 5. Thn 1999. SPM bebeh! SPM SPM jugak. Wayang wayang jugak yer dak. 

Budak perempuan Carrie namanya ni ada power boleh gerakkan benda guna otak dan mata je. Ko hingat S4 je boleh pakai mata. Ni depa dah cipta lama dah ni. Carrie ni baik sebenarnya. Bila kat Highschool budak-budak lain nampak dia macam pelik so selalu kena perli kacau and dia pun suka menyendiri. Bila dia marah siap korang! 

No 4


Plan asal nak membeli buku nya dulu baru tgk movie. Disebabkan  buku inggeris aku jadi terkedek-kedek nak mamps nak menghabisnya belum lagi masuk aku mengagau cari maksud dalam dictionary. Tak jadi lah beli. Tu pun tak tengok wayang. aku beli DVD jer. Terpengaruh review kata buku nya best. dah buku best movie tentu best jugak kan? 

This is reality games tapi reality kena bunuh. Setiap daerah di wakilkan 2 orang remaja. Total daerah is 12. Total pemain adalah 24 orang remaja. Diaorang dicampakkan ke dalam hutan. Kat hutan ni diarang kena survive pastikan tak kena bunuh oleh peserta lain. diarang akak membunuh sesama mereka utk hidup. Ringkas dan padat tak penerangan iteww?



NO 5


Last week cerita ni baru je masuk tibi no 2 kan kan. Tgk tak? Ai of cozz la tgk. Siap sound dah isma sat lg kul 10 ada prestige. Heepp jgn tgk bola pulak. Cerita ni aku dan isma dah tgk kat wayang. Masa tu kami nan bercinta. Best sgt cerita ni sebab ending dia brilliant. Korang kena bebetul fokus tgk dari A to Z takut kang jenis blurr mcm aku ni jadi bingai tak paham hahahahaaa.. 

NO 6


Tajuk movie puun dah menggiurkan. Haisssshh Jgn pikir bukan-bukan. Bukan crita 18sx pun. hehe. Ala-ala destiny yg menemukan mereka kali kedua. so sweet rasa nak jilat-jilat screen wayang

No 7


Ok first of all, Cerita ni tak layak masuk my movie menggila best. Disebabkan my 1st panglima-Irish itu yang suka benor dengan mendalah ni, so aku pun terjebak la tgk sekali. haaaaaaa kauuuuuuuu terus rasa ooooooo patut lah anak aku riang ria nengok crita ni. Best rupanyaaaaaaaa.... Aku suka cerita kartoon. Aku boleh tgk. Tapi cars bila nengok kaver poster  jadi tak berkenan. Ntah pasai apah ntah.  

No 8


Aku sebenarnya memang suka genre filem mcm ni  hakikatnya aku ini seorang yang penakut. Tahap penakut aku ni duduk rumah sesorang masuk jamban pun aku takut.  Tapi pasai apa, filem seram dan thriller mcam ni rasa kepuasan dan "kick" nya tersendiri berbanding dengan genre lain. Ni salah satu cerita thriller dan jalan cerita brilliant yg aku suka tgk. Cerita ni thn 2002. 

Korang boleh lah dowload tgk. Budak yg jadi gifted tapi dia bunuh orang pelakon tu ialah Ryan Gosling!! yayayayyyy!! tepuk tepuk. Kacak, gifted, nerd, pandai, bunuh orang. Yah.... Lengkap


 NO 9



Orang kata cinta hujung nyawa kan ni lah baru betol ceritanya. Korang yg penggemar filem romance ni paling kena ada dalam koleksi movie dan kena tengok. Aku yg tgh taip ni rasa kang balik rumah nak tgk balik. waaaah tak sabor tak sabor, hati melonjak-lonjak. 

And again............................. Drummm rolll dddumm dumm duuuuummmmmmm.....................................................................................................Ryan Gosling is the HERO! the cutest, the kacaks, the tough, the selebet tapi comel loteh, the muka nakals, the coolest  the mencairkan hati wanita,  semua the dekat dialah 



NO 10



Ko dengar musik backgrond dia dah rasa nak rompak orang sangat. Aku puas hati ending dia. Padan muka kau Edward Norton. Muka saiko tak de rasa bersalah memang menyumpah-nyumpah. Tapi aku suka dia berlakon dalam movie the illusionist. Howw? Terus kick out movie tu sebab dalam the italian job dia jadi jahat 


NO 11


Lagi-lagi cerita ringan. Lagi-lagi movie yang tak payah berfikir langsung. Tak rugi tgk sebab best, lawak dan mood jadi bloosem gitu. hahahah Aku suka cerita ni sebab obliviously heroin dia jennifer garner. Gigih ni petang-petang balik dari U berkejar bukak channel 701 tak nak miss series alias. Komplete sampai season 5 aku khatamkan. Punya minat dengan minah tak berapa cun tapi body tough ni. 



No 12 







Shrek monster kaler ijau katak in the houseeeeee! Uolls tentu SUKA tgk kan. Mak aku pun layan sama tau. Mak aku tu memang suka tengok cerita cartoon pun. Givve me six lah nanny!! 



NO 13



Aaahhhhh siapa boleh lupa senyum lebar dan big hair Julia Roberts tapi talam dua muka hahahah. Kalau jenis sad ending memang aku bakor DVD tu. Sib baik ending dia best walau dia tak dapat kawen dgn bestfriend dia tu. 

Scene yg paling aku gemar bila depa nyanyi dekat meja makan ramai-ramai kat restoren. Gile happening. KLICK SINI YEH. Kasi refresh balik memori korang senyum sorang-sorang depan PC. 

Orite. Setelah diaudit dan finalzed Lastly yg wajib ada dalam Movie yg menggila Best versi haidar abdullah ialah...........................................................
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jeng jeng jeng 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ada ke tak ni? 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 Panjangnyaaaa Hoiii!!!!!
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ko memang tak dak kerja kan
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 - 


IDENTITY




Damn! Dia punya cerita sampai kita tak boleh guess siapa yg jahat dalam membunuh one by one bila diaorang terkandas dalam rainstrom dan menginap di motel tersebut. Dari mula cerita mata ko terbeliak sebab sgt saspens dan thriller. RECOMMENDED sejuta kali



4 comments:

Princesa3290 said...

interesting list! Tapi a walk to remember memang epic love story <3 :) titanic xde eh? ;p

faraherda.razalan said...

Peh! Hebat list2 awak ni. Ade certain movie bt sy terasa2 nak tgk mcm cite Identity tu.... Cool!

Unknown said...

titanic lal ala errrrmmm nak kata busan tak la..tp ade mengantuk sikit larr hehe

Unknown said...

ye ye.. cepat2 download identity

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah