>

Thursday 31 October 2013

Mentaliti Subsidi Adalah Masalah Yg Besar


Assalamualaikum

Ia x kan mengubah ape2 pun
Sebab mereka dan lawan mereka sama je.
X perlu masuk campur semuanya sama, jenama sama, brand sama 

orang saje berbeda
Matlamat adalah harta 


ok la time pejamkan mata...
selamat mlm PM
esok minum kopi pahit tanpa gula ubat power kat PM.
jgn lebih gula nanti cpt lesu
pesanan dari pakar seks abg najib bini rosmah


masalah hutang negara, kejatuhan nilai ringgit, krisis kewangan as dan program liberalisasi ekonomi pasaran bebas, kesemuanya adalah masalah yg betul2 besar, tetapi masalah mentaliti rasuah menteri ini lebih besar drpd itu, disamping mentaliti subsidi oleh kroni.

Ini antara suapan berita di FB. Berlambak-lambak lagi orang-orang update status yg kekadang aku rasa kelakar dan rasa keji. 

Tapi statement naikkan harga gula utk kurangkan diabetis di kalangan rakyat marhen berusia 30 ke atas adalah statement paling puaka seorang pemimpin negara pernah cakap.  

Rakyat tak marah harga gula naik 'alaaahhh setakat naik 4 kupang, apehal kecoh sangat'. Ini statement orang atasan.

Yang rakyat naik hangin once satu benda barang naik harga, terus wooooohaaaaaa seperti cerita once upon a time, TING!  Semua harga naik. Air minum naik harga, makanan, barang-barang harian, barang-barang runcit eh semua lah naik yg sekarang ni kita cerita hari-hari punya kegunaan. Ini statement aku. Aku pun tak tahu nak kelass kan aku golongan mana.  

See aku neutral. Bukan fanatik
Tapi aku sokong dengan facts
Sebab semua orang boleh kata apa dia nak.
Tapi adakah semua orang kata orang itu golongan pemerintah nak dengar?

Bila kepimpinan dibuktikan
Keterampilan ditunjukkan
Keyakinan ditampilkan
Apa lagi yang difikirkan?

Nampak sangat esok pegang kuasa semua orang tak boleh cakap apa


1 comment:

Izwa Kamaruddin said...

bnyk langau di fb dari yg sudi mencari & membaca fakta kan..

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah