>

Thursday 17 October 2013

Menyewa Jet peribadi


Assalamualaikum

Salam Aidil Adha buat korang semua.......

Best ke raya di KL? Bagi aku ok jerrrrr... Tok Mat buat Qurban taruh nama aku (kata anak kesayangan...hahaha  matilah kena lahar ngan adik-adik yg lain), nama Irish dan nama Iman. 

Kul 8 pagi dah terpacak depan umah nanny (mak aku lah tu). Ding ding dong picit bell, nanny ajak makan nasi lemak. Masa raya masak nasi lemak. Mana nak dpt raya-raya mkn nasi lemak. Di rumah nanny je la.. rendang2 nadi impit semua tak dak. Nanny tak buat. Dia kata Malas masak sesorang.... Nampak tak  keyword di situ? Malas........

Kul 9.30 acara qurban dah mula. Isma dan adik-adik aku melapah daging sampai kul 1 baru selesai. Ada la bawak sikit balik rumah aku. Bagi mak mertua tulang sebab dia dah request siap-siap nak tulang. 

Subuh tadi nanny call isma. Nak call aku dah knp sampai sekarang aku tak de tepon lagi setelah kena campak dek panglima no 2 aku tu. So tunggu jer lah ujung bulan beli tepon lain. Berdebar2 apahal subuh2 call ni. Rupenyerrrrr rumah nanny baru kena rompak. 

SubahanAllah.

Aku macam terus bangun dari katil. Nanny cerita kat tingkat bawah habis perompak tu geledah bukak almari semua. 

Alhamdullilah diaorang tak naik ke atas. Nanny, tok dan adik2 aku semua tidur di atas. Agaknya diaorang dengar pintu bilik adik aku dia bangun nak solat subuh. Memang adik aku dengar pintu papan bawah tu bunyik gedendang kuat. Bila dia tengok dari balcony atas tengok-tengok dua bijik kereta dah hilang. 

haaaaaaaaaaaaaaaaaa....... kelam kabut gerak nanny, tok turun bawah......... semua dah melopong. Dari pintu grill, pintu papan dan gate depan. Padahal gate depan tu elektrik. gigih sungguh diaorang umpil kotak elektrik tu kasi bukak.  

Perompak tu mungkin lebih dari 2 orang. Diaorang cilok kereta adik aku dan nanny. Diaorang nampak kunci kat tepi pintu dalam kotak. Diaorang main rembat la.

Nanny call lagi kul 8 tadi bgtau polis ada kat rumah ambil gambar soal siasat sikit. Tengah hari ni aku dan isma mau lari pergi rumah nanny kejap. 

Ya betul! tajuk tak de kena mengena dengan isi....... dan ia sengaja dibuat tanpa alasan.... Selamat hari raya rakan-rakan comel macam tuan blog ini sekalian pehh



No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah