>

Tuesday 20 August 2013

Big Brother


Assalamualaikum

Dia bukan main lagi dia dah mcm abang abang sgt la konon. Bile dia nak buat sesuatu contoh panjat grill kat rumah dia mesti ajk adik dia buat komplot sekali. Adik dia mengikut je la apa abang dia buat.

Tiba tiba kat rumah ade pulak seketol cicak, Irish menjerit suruh adik dia pegang.. boleh? Tolak tolak adik pergi dekat cicak. “Adik!!! go pegang cicak, go pegang”


Pernah aku sidai kain kat atas, tinggal kejab dua beradik tu kat bawah tiba tiba bau semerbak. Hahhh sudah, aku turun bawah, tgk tgk diaorang tgh main tabor bedak atas lantai lepas tu berenang sebab lantai tu dah licin. Dua dua dah jadi tepung gomak. Bedak tu dah la botol besar, langsung ringan terus. Mastermind nyer Irish lah. Dia tarik stool tinggi dapur panjat almari dlm bilik mmg boleh capai bedak atas tu

Ada hari tu pergi shooping complex, Irish nampak toy car, selalu nya papa dia susah la nak say NO apa yg anak nak. Naik lemak korang yer. Bila abang nak adik nak sama. Abang dia memang feveret car so dia pilih car. Dan adik tak tau pilih lagi papa dia sua sua toy car yg chokia je lah. Adik ambil je. Bila balik rumah, abang tgk toy car adik lagi laju dan dan dia nak tukar ngan adik. Adik memang tak bagi lah dah dia tahu tu dia punya. yg adik pun boleh tahan bg sakit hati abang,  memang anak no 2 ni agak notti cam apak dia jugaaaak *ade qolqolah di situ*  adik saje je bakar abang lari2 keliling abang sambil kepit car sua sua konon bg abang. Abang nak ambil je dia lari laju2. Adoiii memang kechah campur kelakar.  Abang apa lagi jadi mat leleh. Hello.... nak jd brother brother mana bleh asyik meleleh jerrr


Irish paling suka pergi rumah nanny (is my mom). Asal bangun pagi “nak nanny, nanny best”. Nak kata nanny dia layan sgt melebih lebih tu tak lah jugak.  Nanny tu marah je Irish kalau notti sgt. Tak de kasi can punya. Tapi bila aku marah irish, mesti nanny cepat2 pujuk. Hugs dia lame-lame. Mengader sgtsss!

Isma yg paling rajin melayan Iman, sebab anak bongsu kens. Aku pun tak serajin ni.*ke memang malas eh* Isma memang suka gomol2 iman kat perot kasi gelak gelak geli. Irish pulak dtg tetiba “abam (abg) pulak. Papa, buat abam” sambil selak baju dia dah siap baring depan papa. Shiaaan diaaaa.. teringin rupenyer


Bila aku suruh Irish ambil remote tibi ats meja memang dia buat derk. aku buat2 suruh Iman ambil. Iman aku suruh apa pun dia buat, cuma dia kecik lagi tak sampai capai remote tu. irish dengar aku suruh Iman, dia kelam kabut berlari ambil remote.  Ni mcm ada KPI la sapa berjaya bodek dia dpt bonus banyak. 

Kaler feveret Irish tau apa? Pink!! Pitam apak dia. Makan nak sudu pink, beli baju sekarang dah pandai pilih, mesti nak pink. Kasut kaler pink. Apak dia beli kasut irish kaler hitam rentung tapi lambang kaler pink. Suka betul dia. Botol air dia nak kaler pink, tapi aku beli kaler blue. Koser aku nak ikut ckp dia. Memula dia tak mau botol air tu tapi sebab ada gambar mickey mouse baru dia nak.





No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah