>

Friday 9 May 2014

Pakai Tudung Memang Manis Tapi Biarlah Seiring Dengan Perangai Ye?


Assalamualaikum

Korang tau la kan. Jadi mak mak ni kan beli pampers, susu, puting botol irish yg every month kena beli baru. Peel dia suka gigit sampai rabak. Jadi lubang besar memang stok susu keluar cam air paip #urutdada. 

Dia dari beby guna brand Mum, agak princely la sebab masa tu anak 1st, mana tau brand lain dah. Tanya kawan2 dah knp semua pakai brand mum. Dah aku pun mengikut jer lah kan. Bila dah besar ni nak tukar botol lain, yg murah arrrrr ambooooi main campak je eh botol baru tu. Eeeeee geram betol. Eksyen eh? Beli toy car pun tak mampu lagi, berak pon mom basuh lagi nak eksyen2 ngan mom yeh? 

So, sekarang back to the topic!

Dah beli brg2 yg disebut tadi tu aku lalu tepi bank islam tu memang port motor kat situ. I is terkejut uolls perempuan berhijab sedang menghisap rokok tepi tu bersama segelumang member2 dia yg lain. Call me naif tapi aku memang tak bleh terima. Dia gelak kuat-kuat, over reaction, bukan aku je yg terkeluar bijik mata, org lain lain lalu pun sama! 

Yang paling annoying nak tau tak kenapa? Pasal dia PAKAI TUDUNG. Ok. Pakai tudung guys. Dia seorang saja. Dah. Malas nak bebel panjang-panjang pasal perempuan pakai tudung kat sini, tapi sekarang ni, orang pakai tudung banyak yang tercemar dengan perangai yang jauh tersasar dari yang sepatutnya bila pakai tudung. Ada yang peluk sakan dekat public, ketawa mengilai-ngilai and blogging guna bahasa kasar sampai aku semput nak baca.

Tapi, yang aku cuba nak tekankan bukan pasal wanita bertudung atau tak, tapi how they carry themself in public with hijab. Hurm..



Molek tak?

Biarkan bebassssssss


No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah