>

Monday 26 May 2014

Hujung Minggu Ketaq Jubor- Part 1


Assalamualaikum

Aku rasa, hujung minggu ni la yang aku terpaling penat.. Sampai melecet-lecet peha. Asyik bergesel jek. Maklumlah, perempuan gemuk, memang macam tu. Nak pulak makan terlebih banyak. Sana orang jemput makan, sini wedding, melepak ngan member lagi.. Tu yang naik 2 kg tu!. Tapi macam biasa la perempuan kan. Deny.
Dengan malam semalam sakit jantung weeeeii nengok si Daren main. Bergegor2 jantung berombak2 dada ni kauu. Dah tertulis piala Thomas bukan milik Malaysia. Aku bukan apa,  nak Malaysia menang sebab nak kan cuti hari ni.. tak de lah semangat kesukanan sangat pun haha tau dek isma memang kena hempok! Belek2 FB ade pulak member up status -
“ tak pe Malaysia tak menang mlm ni..cuba lagi. Baru 22 thn tak menang, Liverpool dah 24 thn tak menang EPL. LOL”
Haha! Sib bai guwe tak sokong liverboooo.. Haruss forward ke adik2 aku yg kipas susah mati (read – die hard fan) you’ll never walk alone iteww
Ok, sekarang mari kiter saksikan jadual aku yang terlalu ketat ni melebihkan ketua wanita UMNO Shahrizat Jalil dan nora Danish.
Jumaat kul 10 pagi - 23 May

Pukul sepuloh dah gerak dari Wanga Maju Ke UPM. Dengan aku2, isma and kiddos memonteng. Pergi menghantor sepupu isma daftar masuk matriks UPM, Adik iwan yg SPM nya mendapat 10A1 (kagum! Clap clap clap)

Sesambil depa tgh uruskan registration , aku n kiddos minum kat cafe bawah tu. Depan meja ade 3 org student tgh main ngan sugar gliders. Datang 2 panglima aku ni memang terus terkam la kan.. excited diaorang tu. Dah si sugar gliders punyalah jinak eeeeeeee rase nak tumbuk2.. gile comel. Dah tak de kerja diaorang ngadap si binatang tu je. Kejab2 panjat meja, kejab2 intai dia masuk dlm handbeg, kejab2 usap, kejab2 pegang. Besar harapan lame sikit duduk situ mati kott sugar gliders tu.


Di UPM Kolej 13



Nampak ekor dia je.. geram nak tunjal. Rase mcm nak bela bg Irish dan Iman main, Isma mcm tak setuju je.. elehh sebab dia kena keluar duit kan?



Stanby! Stanby!



Hah kannn.. dah seluk ke dalam tu

Dah selesai semua,dah sob sobb ninggalkan anak di UPM,  bawak uncle and anty isma ke Alamanda. Sebab sampai sana kul 1, so memang expected staff2 gomen keluar lunch. Mak tuaaaaan memasing punya baju dan make up (perempuan ye, lelaki pi solat jemaat) mcm pi wedding kt hotel. Terjonjol2 biji mata aku nengoknya. Terus rasa apekah aku selekeh benau hari ni dan hari2 sebelomnya?

Kite amik port ujung2 sebab riuh kan

Destinasi terakhir kami ialah ke rumah Pakngah dekat glomac Saujana Utama, Sungai Buloh. Jubor dah ketar-ketar selagi tak ampai hahaha Jauh sangat...sampai sana dah pukul 6 ptg. Ok kawan-kawan, dekat rumah Pakngah kami makan Ikan patin dengan ikan lampan bakor yang Isma masak. Sangat sedap. Aku dah tau apa rahsia kelazatan dia, tapi pasal aku dengki, aku taknak kasik tau apa tips tu. Tunggu la sampai terbukak hati baru aku share eh? Keji tak? Ha ha ha
 Duduk dekat rumah uncle ada la dalam 6 jam kot? Kasik chance dekat Isma jumpa dan beramah mesra dengan uncle anty dia yg 2 thn sekali baru jumpa tu. Nasib la aku pun dah 6 thn kawin so dah boleh masuk arrr kepala ngan mereka Kalau tak, musti aku jadik kera sumbang. Tapi aku kekadang perempuan muka tak malu,aku buat-buat peramah jerk. Ada jerk terselit cerita aku kat mana-mana. Haha.

Sabtu kul 9 pagi - 24 May 

Esk aku sambung. Kena keluar follow boss jumpa orang.. daaaaaa




Pewittt... BZ nampak? Mana wife U? ohhh dia tgh terlentang baring..!



No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah