>

Friday 16 May 2014

Ohh mata, kenapa kau tak boleh tidur?


Assalamualaikum

Soal tidur bukan soal main-main. Tidur merupakan ibadah serius yang tidak boleh dibawa bergurau. Aku dari dulu mcm musang yg boleh sengkang mata. Mata so sembab. Bulatan hitam di mana-mana. erghh

Cerita kenagkwan tidak boleh tidur ini sangat membimbangkan hati dan perasan aku. *See, caring tak aku? guna perkataan bimbang tu. kahkahkah.  Konon-konon ada penyakit insomnia, susah nak tidur. wad de fish? 

Kenapa tak boleh tidur? Utk aku yg comei ini yang berlaku sebenarnya -


1. Nak jadi pandai macam Albert Enstein


Study kencang, sampai lewat malam. Padahal result exam tak lah kencang mana sangat pun.



2. SMS sayang menyayang cinta dikenang (Masa bercintun of cozz dgn Isma, heh ade orang lain lg ke? jentik kang!)

Seperti mana aku merasa perit lukanyaaa wowowohhhh (Cilok lirik sweet child mainan perkasihanmu..) Chooi!.. aku tak bleh lupa zaman menengah tak ingt form brp ade senior crush kat aku, call  guna public phone sesambil main gitar kauuu menyanyi lagu ni..Guna Public Phoneeee!! waahaaahaaahaaa aku nak gelak sebenornya kang kesian plak nampak benor kesungguhan dia tu, Mak is geli okeh jenjiwang ni.. mak agogo laaaaaaa, dah tak memaksal kat opis aku dok teringat lagu ni)

Sudah haidar, ko membebel flash back jadi tak tentu hala.

Baiklah!

Kalau dah text-ing sebelum tidur tu mmg takkan habis. i love u, i love u too, i love u three, i love u four... i love u hundred thirty nine point seventy two, jadah!

3. Over-thinking

Dalam kepala otak fikir nak tidur. Tapi otak asyik fikir benda-benda random. Entah apa-apa benda singgah kat kepala otak. Kadang-kadang Aaron aziz pun keluar dalam otak. Kadang-kadang berangan kalau aku kaya nak beli tu ni, nak pergi sana sini. Fikir punya fikir,
 last-last dah pagi. Ciss!


4. Berangan melampau batas

Ini biasa perempuan punya kerja. (ke aku?) Kiteorang  duk fikir satu situasi yang perfect di mana kami adalah heroin. Kalau boleh nak heroin drama korea-korea, baru cunn kiut loteh molek putih melepak mata besau dan sentiasa
 menjadi trending jeritan 'saraghae! saranghae!'  kat korea (melampau!)

5. Internet yang terlampau laju.

Internet laju juga punca tak tidur malam. Duk bersidai kat laman sosial 24 jam. Laman sosial pon yg haku layan whats upp group jerrrrr.. Geng ittar aku. Semua pala otak biol. Ok cukup. Tak bleh citer lelebih group ni. Nanti kantoi ngan roommate haha 

Habis!
So, sekarang korang rasa sebab apa korang tak boleh tidur? 

p/s: beep-beep~ bermesej  tak enty aku kali ni?


No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah