>

Thursday 27 March 2014

Tanda Kulit Anda Mengalami Penuaan


Assalamualaikum

Tajuk bukan main macam nak rebut jawatan wartawan mingguan wanita jer....hahahaha. Ini kalau reporter baca penulisan aku mesti dia pusing2 meja tak boleh terima kenyataan...suka2. hahahahah....Berangan jer aku kan...siapa lah nak terima jadi reporter kalau memanjang typo jer...lepas dah nampak typo pun malas nak tukar. Dengan nahu tuggang langgang. Tak ada seni langsung. Korang faham2 lah sendiri...betulkan lah sendiri ayat tu...tak kuasa aku nak check berkali2...lantaklah situ. Jemari ni sgt susah nak bergerak..cecece..jemari konon.. 1st impression pon mmg dah tak boleh jd reporter. Malas no 1.

Okay.

Lately ni memang aku sangat terconcern dengan kulit aku. Sebelom tido kelebet kulit muka depan cermin dekat setengah jam sambil baca mentera. hahaha So, aku nak juga orang lain concern sebab tak rugi pon
Ni tanda-tanda yang menunjukkan kulit korang sedang menua. Bahasa Azwan Ali nya kerepot lah. Jangan kecik hati.... ko kena redho bedah.

1. Tak berani keluar rumah kalau tak make up

Yang ni aku rasa Che Ta je kot hahaha.  Biasanya kalau kita tak make up, benda pertama yg memang tersangatlah jelas, nyata dan terang ialah lingkaran gelap bawah mata kan. sebab kita sekarang menghadapi zaman yang manjang ngadap phone atau tab sanggup tidur lambat. Yang ni aku pun ada sbb tak suka tido awal. Makin lama makin gelap. Bila dah ada panda eyes tu muka kita akan nampak lebih penat dan tua. YES TUA. Eh, tapi aku tak. Aku sentiasa nampak muda 20 thn ke belakang (Tak nak kalah!) 

2. Takut nak senyum bila bergambar

Ko ingat ko Posh Beckham tak nak senyum?! Ekcelli bila kita senyum, kan ada garisan yg muncul kan? Garisan yang dari hidung ke mulut. Cam aku awal 30-an, garisan tu makin jelas walau halus-halus lagi.... tapi tak pe...... Aku akan makan rumpai laut segantang sepertimana di war-warkan dalam FB

3. Menyorok kan kulit

Antara banyak2 bahagian, ada satu bahagian yg susah nau nak bekerjasama. Encik leher tu. kalau sakat iman ckp iman tak de leher. Terus dia dongak tunjuk leher. Pendek sgt leher (tapi comel) dia sampai dagu pun boleh cecah dada. 

Sambong balik.

Korang bgtahu sekarang mcmana nk buat senaman bg leher tegang? Tak tahu? Nanti lah aku cari senaman nak bg leher tegang. dan kopek sekali tegang

4. Noda Kulit Muka

Eh tiba-tiba ada jeragat  bintik2 coklat timbul. Yang aku baca dan paham,  ni kita boleh dapat bila kita expose kulit kita pada matahari secara hover. Kalau korang yang kaya raya duit campak2 pergi je jumpa dermatologist, laser muka ko. Nahhh terus licheeen memancor-mancor bak telor dikupas.

5. Kedut

Muka kedut, means tua lah! cuma bezanya banyak mana kedut tu seiring dengan usia kita. 
Yang terpenting nya, minum banyak air masak dan gerakkan bontot lalu bersenam. 

# Nahu - Tatabahasa 



No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah