>

Tuesday 26 November 2013

Nasi Goreng Resepi Arwah MakTok Saya!


Assalamualaikum

Aku ni kalau nak masak ikut mood...kalau mood rajin aku datang sebelum ke office aku siap dah potong2 bawang, halia, sayur, ikan keluarkan dari tempat sejuk beku lumur siap ngan kunyit. Lepas tu seminggu makan kat rumah balik rumah kemain lagi kelentung kelentang masak  kat dapur. TAPI bila datang mood malas aku masak ada je alasan. Ahad hari tu mood pemalas masak datang balik nasi goreng je aku masak. Isma pun kerja, malam baru dia balik.

Aku pemalu (ye ke?) sikit nak post kat FB benda yg aku masak. Lagipun nanti isma stalk FB aku mulalah dia bagi sedas hahahahaaaa... (dia tak suka aku post makanan dalam FB, apa pasai ntah) tapi yg ni aku buat nasi goreng copy paste resepi arwah mak tok aku, so saja lah post dalam FB. Alih-laih kezzen aku pun buat sama nasi goreng arwah Maktok. Suka copy me tauuu



Ehem....



Ni la rupanya nasi goreng kita yg dalam FB tu! 




Pastu pakcik aku komen rupa tak sama dengan arwah maktok buat. 

Sudah tentu larrrr.. yg penting rasa sama dah.....

Resepi asal taruh cili kering potong kerinting-kerining. Dah dalam peti gigil tak de cili kering aku bantai je cili hidup. jadi la...buat kenang-kenangan kat maktok aku 

Sayur patut tak ada, tapi aku kan ala ala  menjaga kulit maka aku campak kailan dlm tu potong halus-halus. 

Aku tak pandai masak. Bukan tak pandai bengong. Maksudnya tak pandai masak sedap. Tapi lepas lah nak masak kan untuk suami dan anak2. Utk orang luar aku tak berani lagi....kang buatnyer tak sedap jadi umpatan seumur hidup..hahaha. So far Isma tak pernah sakit keracunan makanan...hahahah. Selalunya bila aku tengah masak terjerit2 mulut aku suruh Isma rasa....masin ok tak...pedas sangat tak....kahkahkah berbulu jer isma.



1 comment:

faraherda.razalan said...

Ish, nasi grg simple2 mcm ni lah sedap awak!! Mkn bertmbh...tu pun x sdr bape kali menambah. Hahahahah....

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah