>

Wednesday 5 June 2013

Kita nampak.. Tak bermakna.. Kita tau segalanya


Assalamualaikum

Sometime aku jejalan tgk blog mommies dan daddies yg sungguh ohsem bercerita hal ehwal kiddos diaorang. *gile lame tk guna hal ehwal, last mase sekolah men mase amik SPM

Awalnya nawaitu meng-creatkan blog ni nak jadi blog mak mak. fikir fikir nak cerita apa sangat hal kiddos aku tu. Paling havoc diaorang bergaduh, menjerit, menangis berjemaah bla bla bla.. yang best dah pandai ABC, Alip ba ta, solat bla bla bla. Kang crita best lelebih kate gua ni mom yg perasan bagus. Takut pula timbul sekelumit riak. *tunduk ayu mata kat atas

Oleh itu blog yg nawaitu nak menjadi blog mak mak terpaksa berubah fikiran menjadi blog vongok vongok sahajork. Aku tibai je citer ape agak2 menarik 

tapi.....Aku selit juga pic kiddos kat sini. Cerita pun yg kelakar2 apa yg mereka buat. 


Sebb dlm bonet kereta ade double stroller je gigih juga la bawak. Irish tu ade la 5 minit duduk lepas tu merengek nak lepas. ko kalau tak no 1 mase  berlari 100 meter time skolah jgn harap boleh ketchap kejor Irish ni. Tu aku suka dia dok dlm stroller. Mom ko ni dah la tak fit nak suruh berlari. Semua benda konferm konferm bergegor kang


Di summit PJ. Ajak Irish teman instead of hantar dia ke daycare. lagipun cuti sekolah kens. Dia baring depan KFC ni tanpa rasa segan silu dan bersalah. haish



 Muka dia lepas kena sound. Dia buat derk dia je. Tak heran dia aku dah transform jadi raja bersiong


 Paksa makan mash potato walaupun seketol ayam peha habis licin. Apaknya memang susah hati kena kasi makan juga. Hoi nak anak jadi machelin ker



 Tak kan jadi michelin la.. asyik Melompat kerusi meja je kerjenyer. Bile masa lemak nak jadi  tepu kalau asyik tak dok diam jer



Nak mendapatkan service make up serendah 15 hinggit, hubungi aku. dengan harga serendah ini sila sediakan bulu palsu sendiri. Weiiii dlm masterchef tgk Cik Ta peluh mcm mana pun bulu mata menten! Make up statik tak berlengas. Jeles!

Aku terkochoh kochoh siap kan anak anak, by the time nak keluar rumah make up pun dah cair sebab peloh tak ingat. Kan? Oh ye sebab lemak sana sini tu sebab pemecahan lemak berpeloh mcm air keluar. Yg Cik Ta kurus mengkeding mana nak dtg nya lemak oooiii



Cam whore sendiri sendiri apa salahnya. Tyra Banks pun buat apa. Tapi nak kontrol lubang idung tahap max punya

 Last thursday nikah adik bestfrend cik asben di masjid setiawangsa. Korang akan perasan pic pic selepas ini satu pun tak dak pic pengantin. Sebab apa tau, bila aku korek camera dlm handbeg sepatas kilat disambar oleh laksamana kecik no 2 aku tuh. 


Dah di tawaf nyer masjid ni jinjit camera tak lepas langsung sampai habis akad nikah sampai masuk dalam kereta nak balik


Sebab anda sombong tahap Taylor Swift, tak nak org lelaki dukung nak perempuan je, mom publish gambar anda yg sedang berlari di sini. Sila kesali


Dia ni pengarah urusan. Garang bukan main lagi. Biasee dia




ni tajuk ape pun tak tau lah. Tak berapa pasti nak buat gaya apa sebenarnya


Dlm masjid tak kan aku nak terpekik pulak suh diaorang duduk diam-diam. Nanti orang ckp mesti mak tiri ni. Aku jegil2 bijik mata je la. Paling hebat pun diaorang melompat lompat je. je! 



 Hari kenduri nya pula Sabtu di rumah Kg Keramat. Kami sampai dah jam 3. Gigil-gigil perot nak masuk angin. Ni dah selesai habis mkn. Dia punya kechah mcm anak 10 orang kau






Hoi dah belengas muka aku dengan make up semua dah berbelak. Tak ayu langsung. Eh ni bibik laaaaa haha




pic ni pun dicilok dr FB pengantin perempuan. Pelamin sgt ohsem ala ala dlm garden konsepnya. Keserasian pengantin dengan photographer sangat penting supaya diaorang tak berdebar golek golek atas pelamin. Motip ko nak golek golek atas pelamin kan. Golek atas katil sudah

Bila dah salam2 ngan tuan rumah nak balik dpt sms from my bonda dia di carefour wangsa maju (sekarang dah tukar nama jadi BIG AEON) bersama ayahda, adinda dan tok de aku. Semua lah ada kecuali adinda no 2 pergi mana ntah dia tak dpt join. 

Ayahda aku ajk high tea di sini. Tak payah sgt ayahda bonda bagai. Aku panggil mak ayah je. Time mengada saje panggil bonda depan orang ramai, tp bonda buat derk! sampai hati tak nak team work 




Kan....feelng nurul izzah ombak rindu pakai baju kenduri lip lap lip lap merah raya cina.
Perut yang sedikit tersentil itu sila abaikan.

Aku order makan simple je. Dah kata baru lepas melantak rumah kenduri lauk kampung kan




Sekali aku tgk menu haaa best! ni best ni best penyudahnya order lamb chop sambil usap usap perot yg well mcm kek lapis tu. Yg penting dagu dah berlapis pun tak hingat hingat nak berhenti makan

Cik Asben " Tak pe, saya tak kisah awak gemok" 

Hak tuuii... jgn nak menipu. Balik rumah dia komplen perut aku apsal tak kempis kempis walau dah buat sit up banyak kali. Ye la...sit up sekali buat 10 kali. Makan banyak kali. Dia jugak selalu ajk mkn kat luar.  Mcm mana nak kempis. Ping sekali kang

Ujung ujung asben tak larat nak habiskan dia punya makanan. *menyesal tak bawak tupperware. Sib baik ade orang habiskan. Tu tak payah disangkal lagi.




tapi paling berseni sekali kan.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Wait for it.....


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
dalam apakah ini?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Tang taraaaaa! buchuk no 2 aku ni dr dalam keta dah tido, sampai carefour letak dlm troli masih tidur lagi. Lena beradukan besi besi itu. 

5 comments:

9w2ayn said...

hahaha.. giler panjang entry ko nih.. sib baik diselang-selikan dengan gambar anak2 yang comey.. kasi tips up idea nak update entry.. stress mak encik blog da berhabuk.. hukhukhuk..

Unknown said...

aku dh curah idea kat komen blog ko. sila kesali hehhehe

9w2ayn said...

meh aku membalas disini ye.. ahahaha.. alaaaaaaa.. cite pasal silat.. aku da lama tak p silat ar geng.. semangat da ada nak update.. tapi bila menatap je wajah pc ni.. idea kering kontang.. kuikuikui..

Unknown said...

org kat luar tu nak search hal ehwal silat, aleh aleh terjumpe blog ko

Silat review sgt informative la

9w2ayn said...

ishh da lama kot tak p silat camne nak cite pasal silat.. hahaha.. kang tersalah bg info xpasal2 jek..

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah