>

Tuesday 3 May 2016

Happy Tue-Yay y’all!! Gosh I love Tuesday


Assalamualaikum

Today is the day after labor day, people!!

Unbelievable.. how time flies!! I haven’t even wish you Happy New Year and we are already at May. You knowwwww my last updates was Oct last year! Oh my.. pemalasnya engkau.  
Ok 2 updates here. Amboi!
Pertamanya, Setelah seronok cuti 3 hari berderet then come back to the reality. W.O.R.K! 
Keduanya, Dah lama tak cerita pasal Khadeeja kan. Dia sekarang makin debab. Last month suddenly berat dia drop sebab kena demam measles. Panik tak panik lah kami sebab dia demam almost 1 week, then keluar je merah2 1 badan., terus kebah demam. Alhamdullilah   
Di rumah, khadeeja sangat-sangat clingy, which is aku suka sebenarnya, ada alasan tak yah masak (haha!). Aku bergerak sikit dia cry minta dukung. Dengan papa, memang tak mahu langsung. Bila aku tak dukung dia, nanges beria tapi air mata takde. Saja je nak check on us bagi attention dekat dia atau tak. 
Sometime aku buat derk je. Tengok la keadaan macam mana. Kita tau kalau dorang ni drama semata. Aku mengamalkan konsep ‘no drama’ ni include 2 tentera sekali. Tiger mom! Nak nanges ke apa ko kat situ sebab tak puas mandi dalam bath tub, aku lantakkan ajer. Sampai diaorang berhenti sendiri. Aku boleh continue tengok Amazing Race dengan peacefully. Haha.
Back to Khadeeja,  aku terfikir nak stick to one language talking to her.  Aku cuba guna English as much as I can. Kali ni aku dah tak kisah dah if ada perception dari society macam ‘Hek eleh, macam good-good je nak cakap English. Anak dia bukan faham pon. Ko tu melayu je takyah nak poyo’. 
Sebab aku pernah ada feeling macam tu. Tambah bile ada Isma, lagi lah punah harapan ku (Uwaaaa). Dia memang suka kenakan aku. Bila aku start converse in english, belakang dia gelak2. Cipet.. (bukan mencarut)

In public, aku segan nak cakap English dengan Khadeeja sebab takot la orang cakap poyo tapi now  lantak la orang nak cakap apa pon. Nak please orang sampai mana. Ye dak? … but I really need to bring out the tiger mom inside me.... ;(

Bai!





No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah