>

Monday 12 October 2015

Yups! I am the lazy blogger! #mukamenguap


Assalamualaikum

Fuhhh hampir setgh tahun aku mendiamkan diri dalam arena penulisan blog. Tak payah arena-arena sangat ye! Cakap jer lah ekau tu pemalas.

Aku kan baru pas bersalin (anak dah 4 bulan dah pon!), Since anak 3 ni Zup zap zup zap! Sepantas halilintar buat kerja rumah hari2. Takder der dah nak sambung-sambung tidur ye macam dulu kala. Sekarang ni life is about time and opportunity you know? Cewah! Baru rasa macam mana anak 3 kecil menghuru-harakan hidup Mom and Papa. Hahaha. Its a happy problem. All is well... All is well...

Oh ya! my dotter name is Iva Khadeeja. Aku memang dah berangan dah dapat anak pompuan taruh nama Khadeeja. Sebb Isma dh meletakkan wajibul ghunnah nama depan I. Maka dia pilih lah nama depan. Kali ni we'oll decide letak 2 nama only. Panjang hoihh letak 3 nama. Dah lah nama bapak 3 ela. Esk kang mase akad nikah tk ke termengah2 pengantin lelaki lafas 1 nafas?

kite masuk bab 'tek'. Malam tadi aku kopekkan dia mengiring sambil baring. Dia memang suka cara cenggini. Mudah plak budak kecit tu tido. Tapi yang tak bestnya, time bawak berjalan pon nak menyusu sambil baring. Mengape ngko.  Mana plak tmp aku nak landing ni. lainlahhh ong kaya mcm Arm tokei lembu pakai vellfire boleh laaaaa seat jadikan cam katil urut tu sesambil kaki ke atas. 

Oh. Alhamdulillah. Berat nampaknya macam jauhhhhh lagi nak kembali pada asal. Hergh Last timbang masa sebelum masuk labour room is about 63kg. Tak banyak naik masa last 2 weeks sebelum bersalin. Mengembang habes badan. Now setelah 4 bulan bersalin jarum tu statik kat 60. 3KG je turun? mustahillll... Biaserlah pompuan saiko ingat dh selim sgt!

Sebenornya tak banyak sangat effort untuk menguruskan badan. Cuma makan hari-hari macam takder la beria macam zaman mengandung kan? So macam senang nak lose weight and maybe jugak sebab breast feed kot? Entah. Ada ker theory yang kata kalau BF kiter akan senang nak lose weight. Well, tepuk dada tanya selera. Sebab aku manjang laporrrr. Bila laporrr mulalah mood swing. So bila boleh kurusnye? Cuba Cakap. Cuba cakap. Aku GARANG ni. (Sebab tgh lapor kan haha).

Oh btw pipel. Tak payah nak belagak awal sangat. Sebab ramai yang kata, badan akan naik right after habes pantang.  Kalau tak jaga badan, sila la masuk team biggest loser dot com. Sekian dilaporkan. Terus nak bye sebab teringat lepas ni akan jadik gemok. Tsssk tsssk.



Dah nampak muka Isma habes dah. Sekejab je ikut muka aku. Anak papa sangat kan?


aku request dengan Isma teringin minum ais. poyo jer.. kekonon pantang ais like forever tapi ngan jerebu ni asyik kering tekak jer. Pastu kata dia. 'Ok! Jom kiter makan dessert nak? so inilah yg aku dapat... 





3 comments:

Izwa Kamaruddin said...

hai iva khadeeja! ;)

chiyok mama...boleh tu walaupun slow! heheh..kipidap fren ;)

queen_ann81 said...

hahahahahahahaha part "Lainlahhh ong kaya mcm Arm tokei lembu pakai vellfire boleh laaaaa seat jadikan cam katil urut tu sesambil kaki ke atas...." tu terpaling win :)

queen_ann81 said...

hahahahahahahaha part "Lainlahhh ong kaya mcm Arm tokei lembu pakai vellfire boleh laaaaa seat jadikan cam katil urut tu sesambil kaki ke atas...." tu terpaling win :)

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah