>

Friday 22 March 2013

Summer and the City: A Carrie Diaries Novel by Candace Bushnell


Assalamualaikum

Kalau Uolls peminat series Sex and the City, konfirm suka baca buku Summer and the city. Uolls wajib baca tau. Akak baru sahajork habis baca buku ni. Akak beruntung sebab beli dengan harga 8 hinggit je di serigala besar buruk tu hari. Harga di bookstore nearly RM50 sebab hard cover. 

Disebabkan buku ini sangat best utk santapan ringkas minda, akak nak buat ulasan *cam poyos je bunyiknya kan* buku ini.




My point of view

Akak sgt tak sabar nak mengetahui kehidupan Carrie Bradshaw sebelum dia menjadi penulis yang sangat terkenal di New York. Penulis membawa akak mengetahui asal usul Carrie dan bagaimana Carrie mengenal kawan baik dia iaitu Samantha, Miranda dan Charlottle.

Pada musim summer ini Carrie yg berusia 18 tahun mengikuti kelas penulisan yang dikendalian oleh Victor Green yg mana kerektor yang sangat perfectionism dan sarcastic. Carrie juga mengalami jerat percintaan dengan lelaki tua. Carrie berdepan dengan class mate yg sombong. Ditambah pula dengan housemate yg cerewet dan pelik sebelum Carrie ditendang keluar dari rumah sewa. 

Apabila sahabat baik from High school melawat Carrie di New York, Carrie mula tertanya-tanya adakah menjadi penulis sesuai untuknya atau Carrie terpaksa pulang semula ke kampung halamannya. 

Jalan cerita penuh dengan rahsia, romantik, pesahabatan, cinta, kehidupan, kelakar, suspense dan highly recommended .......


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
g-
-
-
-
-
-

GRAD :  A



No comments:

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah