>

Tuesday 25 November 2014

Iman kannnnnn sudah 3 tahun!


Assalamualaikum


Iman Imon dah 36 months! Macam sekejap je masa berlalu kan? Tau-tau aku dah gemok balik. Aritu macam tak cukup udara nak sedut bila orang puji kata dah lose weight/kurus skek. Bawak kereta pon dengan lobang idung je sebab riak tak tentu hala. Warrghh hahahah. Actually aku dah berkobar tahan nafsu makan manjangggg lah sebulan dua ni lapar. Makan nasi tu bertahan utk sejam jer lah. Pastu lapor balik. Ingat nak start my control calories makan dalam minggu ni tapi semalam Isma hasut kata tak payah. Semalam dah makan Nasi Mandhi Lamb segala tahan makan amenda kan? Podah!

Kata Arm (kawan Diploma aku), dia kurangkan ambik sugar, and tak amek nasik dalam masa 2 months dia lose weight. Cara dia, Atkins diet. Dia kate orang rumah nya dah loose weight 7kg within 2 weeks  Macam tu. So padahal tadi nak cerita pasal Iman kan? Lepas tu terus jump cerita pasal diet pulak. Mudah sangat nak distracted by other‘s thing. Ongtue macam ni la 

Menantu pilihan sangatttttt - Iman 7 months. #BalingBelakang
Paling kecik dan paling gemok!


Iman kan? Sekarang dia dah pandai pilih kasih. Sikit2 sayang papa, sayang papa. Mom dia sambung tak sayang. Tu pon aku dah cebik-cebik nak nanges. Perempuan emos macam ni la. Haha. Iman... ingat skek diri ini yg kelam kabut basuh popo iman sebab tak nak vontot tu merah. Harapkan papa? lagi sejam lah jawabnya popo tu dah sampai kering . T__________T Ngan Nanny pun dia sayang. Paling win Tok Mat la. Suka rasuah Iman ngan 7-11. Hai lah Iman.. tu pun boleh tergoda ya? Paling dia tak geng ngan Ayah Wan (my Bro no 2). Kawan gaduh tu. Nampak muka ayah wan siap lari dah dia hahaha sian ayah wan. Suh Ayah Wan kawin arrr cepat2 dapat baby sendirik

Iman 3 tahun #sekarang
Abang kawasan kasut oren

Kelam-kabut aku nak kemas umah dan memasak balik dari kerja dia pon sama naik. Aku biasa balik, letak handbag terus tukar T-shirt. Bukak bra sependa semua. Lepas tu start 
Kehulu-kehilir aku ke dapur nanti dia datang, sembam muka kat bontot aku. Celah-celah tu. Yang masam seharian tu dia sanggup letak muka dia kat situ. Dah kenapa Iman? Now aku dah tau kenapa batuk Iman tak habes-habes. Haha. Pastu time tu la dia nak ajak main aeroplane (ekcelli kereta sorong dia). Kena paksa ni naik sekali ngan dia. Aku peratiiiii je perangai dia. Memang pengacau tapi I enjoy every moment of it 

 Dulu aku akan tidurkan Iman awal. Pukul 9.00 pm dah letak dia dalam bilik,  bergomol sampai dia letih and later dia akan tidur sendiri. Tu dulu. Now no more. Kata dah bujang? Apa barang tido awal kan? Tak Abang Kawasan la nanti.

Aku akan biarkan dia tengok tv or main apapa dekat hall sampai dia sendiri surrender nak tidur and dia akan tidur sendiri. Haha. Sebab I love to be around him. Walaupon tgk-tgk eh dia dah baring atas lantai  TAKPE. Asalkan dia ada depan mata. Angkat je dia masuk bilik tak de problem ape. Takyah tepuk takyah apa. Haha. 

Makan pon dah macam-macam kecuali nasi. Tahik pon dah bau tungkik. Rambut  cepat panjang. Berat dia dah 13 kgs.  Latest tadek timbang. 

Ok la. Tu je nak cerita. 

Letter for the future (poyo!),
Your Mom yg menten comel walaupon dah 3 series



1 comment:

Unknown said...

Tembamnye Najwa!! Rinduuu!!

 
copyright of This Is Just Anak Abdullah since 2013.Design by Anak Abdullah